MijnSpijkerkwartier.nl

Inloggen of inschrijven

Stand van zaken Parkeerplan Spijkerkwartier



De gemeente is op dit moment samen met de werkgroep Verkeer bezig met de evaluatie van het Parkeerplan Spijkerkwartier.

Stand van zaken

Het was in eerste instantie de bedoeling om deze evaluatie in december 2018 af te ronden. Een deel van de cijfers is inmiddels beschikbaar. Voor de verwerking van de cijfers en voor het evalueren van vragen van betrokkenen hebben wij meer tijd nodig. Om zinvolle conclusies te kunnen trekken en de juiste aanbevelingen te kunnen doen over eventueel extra parkeermaatregelen of alternatieve maatregelen, zoals bijvoorbeeld het weghalen van bestaande parkeerplaatsen, is ook nog een vergelijk nodig met andere gegevens, zoals gegevens van het RDW. Wij verwachten de cijfers en analyses in januari gereed te hebben.

Vervolg

Met de cijfers in de hand, zal de werkgroep Verkeer dan in de eerste maanden van 2019 de bewoners betrekken bij de evaluatie van het Parkeerplan. Naar aanleiding daarvan zal de werkgroep Verkeer aan het bewonersoverleg en aan de gemeente aanbevelingen doen over de te nemen vervolgstappen.

Deel dit bericht!

Reacties

Maggie Linstead
18 december 2018

Iedere dag auto's van wijk bewoners zonder een parkeervergunning geparkeerd zonder een kaart te kopen. Pak kans is 1 keer in de 6-8 weken. Melden helpt ook niet. Mailen met foto's, bellen niks gebeurt

Monique Mulder
18 december 2018

Toch bijzonder dat het parkeerbeleid al wordt geëvalueerd terwijl nog over de vergunningsaanvragen en afwijzingen daarvan bezwaar procedures bij de gemeente lopen. Daarbij weet ik van de gemeente dat er al verstrekte vergunnigen ingetrokken gaan worden. Ik ben benieuwd hoe deze willekeur en rechtsongelijkheid een plaats krijgt in de evaluatie. En vooral..... of de evaluatie en aanbevelingen in tijdslijn gelijk lopen of dat de evaluatie ‘toevallig’ al wordt afgerond voordat reeds verstrekte vergunningen worden ingetrokken.

John Box
19 december 2018

Vooral in de avonden als bewoner/vergunninghouder vaak geen parkeerplaats meer aan de 1e wijkstraat. Was al als risico genoemd bij bewonersoverleg met bespreking van de plannen. Heeft te maken met grote toeloop sportschool en omdat dit het spijkerkwartierdeel is dat het dichtste bij de stad ligt; dus als je naar de stad komt met de auto kijk je als eerste daar voor een plekje. De situatie is voor de bewoner/vergunninghouder verslechterd sinds de invoering van het Parkeerplan. Dat kan niet de bedoeling zijn. Als er ook parkeerplaatsen op de Spijkerstraat gaan verdwijnen zal de druk alleen maar groter worden. Idee is geopperd om dit deel van het spijkerkwartier (rondom de sportschool) duurder te maken om betere spreiding over de wijk te bewerkstelligen. Dit gebeurt ook om deze reden in wijken rondom het centrum van Utrecht.

Sylvia Giesbers
19 december 2018

Haal aub geen parkeerplaatsen weg, als ik uit mijn werk kom na 2400 uur is het aardig dramatisch om een plek te vinden en veel auto's staan ook op plaatsen waar ze niet horen , zie er graag plaatsen bij.

Roy Hammink
23 december 2018

Volledig eens met Sylvia en John: overdag kun je prima een plek vinden, als ik na een avonddienst om 00.30 uur thuiskom, is er vaak geen plaats te vinden en moet ik uitwijken naar bijvoorbeeld Molenbeke. Dat kan niet de bedoeling zijn van een betaalde vergunning. Ik snap wel dat die parkeerplaatsen zo populair zijn: tussen 23.00 en 09.00 uur is parkeren gratis en ik denk/vrees/weet bijna zeker dat er in avonduren niet gecontroleerd wordt. Met andere woorden: als iemand zijn auto er om 19.00 uur neerzet en hij gaat de volgende dag om 08.30 naar zijn werk, parkeert hij gratis en kraait er geen haan naar

John Box
23 december 2018

Misschien toch weer een aantal vergunninghouders plekken creëren? Kunnen de bewoners weer in de buurt van hun huis parkeren na 19.00 en de foutparkeerders zijn 24 uur per dag te beboeten.

Paulien Vos
23 december 2018

Als ik dit allemaal lees is er voldoende reden om juist te evalueren! Ik zie het als input ophalen voor de werkgroep verkeer om het huidige plan waar nodig weer bij te stellen.
Ik hoop dat we dat als bewoners ook zo met elkaar gaan communiceren. Niet verwijtend naar personen, maar samen kritisch meedenken en aan werken. En vind je je invloed niet groot genoeg, dan is er vast nig een vacature in de werkgroep verkeer.

Roy Hammink
24 december 2018

Ik vind het een moeilijke kwestie, Paulien. Geen zaak van zwart en wit. De mensen (buurtbewoners) die faliekant tegen de huidge manier van parkeren zijn (vergunningen of betalen), hebben in mijn ogen ook valide argumenten om te beweren dat dit niet ideaal is. Het waterbedeffect dat iedereen verwachtte, is idd uitgekomen, om maar een voorbeeld te noemen. Ik zou zelf ook niet weten wat de beste manier is om dit op te lossen. Voorheen had ik geen vergunning en moest ik vaak de auto parkeren in Molenbeke of bij Johan de Wittlaan. Dat accepteerde ik, want: geen vergunning. Nu heb ik die wel en constateer ik dat er te vaak ook geen plaats beschikbaar is. Degene met de ideale oplossing, trakteer ik op een copieuze lunch bij Rico

marike van Erp
3 januari 2019

In een eerdere reaktie op de verkeerde plek vrees ik.....
Om mee te nemen in de evaluatie, slechts één vergunning per adres! Ik hoor bij de buurtborrel in de straat dat er met gemak twee en zelfs drie vergunningen zijn afgegeven....tja
Ik wil overigens best plaatsnemen in de parkeergroep, wanneer ik welkom ben, wat moet ik daarvoor doen?

Browser niet ondersteund
Je browser wordt helaas niet ondersteund. Hierdoor kan het zijn dat sommige onderdelen van de site niet volledig werken. Lees hier meer over welke browsers we ondersteunen of update je browser.