In het wijkoverleg op 10 februari bleek dat veel wijkbewoners nog niet weten dat tegenwoordig afval en andere klachten gemeld kunnen worden via de Fixi app op de telefoon of via de Fixi website. De website en app kun je vinden bij het onderdeel 'melding of klacht openbare ruimte' op de website van de gemeente. Klik hier om naar de desbetreffende pagina van de gemeente te gaan. Fijn aan de app is dat je kunt beginnen met een foto van het afval en vervolgens gewoon een punt op de kaart kunt selecteren in plaats van het volledige adres te melden. Daarnaast kun je zien of er al eerder melding van hetzelfde feit is gemaakt en ook afgehandelde meldingen op hetzelfde punt staan in de app.
Tot slot een oproep aan alle wijkbewoners die dit lezen: Blijf afval vooral melden! Recent stond in de Gelderlander dat het afval bij de containers verminderd is. Dit is niet de ervaring van wijkbewoners, zo bleek tijdens het laatste wijkoverleg. Laten we dus de gemeente overtuigen met harde cijfers: foto maken van het afval en melden, iedere keer weer.
Uiteindelijk zal het dan hopelijk tot de gemeente doordringen dat het concept van de gesloten containers heel mooi is voor bepaalde wijken, maar niet past bij een wijk als het Spijkerkwartier met veel passanten van buiten de wijk, veel kamerbewoners en andere tijdelijke bewoners van de wijk, die vaak geen binding met de wijk hebben en niet genegen zijn een pasje aan te schaffen of te betalen voor het weggooien van afval.