Voor u is het waarschijnlijk al even stil omtrent het groot onderhoud in uw wijk. Achter de schermen werken wij echter heel hard richting de start van de uitvoering van fase 1. Tegelijkertijd bereiden we de fase 2 en 3 voor. Hieronder vertellen we daar meer over.
Fase 1
Het contract/bestek is klaar. Wij hebben vijf aannemers uitgenodigd om een prijs in te dienen. Daarbij hebben wij een aantal eisen gesteld. EMVI-criteria noemen wij dat. Wij willen weten hoe de aannemer bijvoorbeeld omgaat met groen in de wijk, maar bijvoorbeeld ook hoe de aannemer om gaat met de bereikbaarheid tijdens de uitvoering. Hiervoor moeten zij een plan van aanpak indienen en hiermee kunnen de inschrijvers punten verdienen. Deze plannen worden in week 20 door een commissie beoordeeld. In week 21 worden vervolgens de offertes bekeken. Het aantal punten en de prijs vormen samen een eindscore en daar komt een keuze voor een aannemer uit. In week 24 willen we deze aannemer definitief de opdracht geven. Samen met de aannemer organiseren we eind juni een bewonersavond. U kunt dan kennismaken met de aannemer en u wordt geïnformeerd over de planning en fasering van fase 1.
Fase 2 en 3
Ook de voorbereiding van fase 2 en 3 is in volle gang. Met de klankbordgroep onderhoudswerkzaamheden Spijkerbuurt (dit zijn inwoners van het spijkerkwartier) is afgesproken dat we opnieuw met een tweetal werkgroepen een rondgang plannen door het aan te pakken gebied. Het doel van de rondgang is om alle knelpunten op straat vast te stellen. Hieruit vloeit een integraal ontwerp dat vervolgens aan de klankbordgroep voorgelegd wordt. Ook over fase 2 en 3 blijven wij u informeren, onder andere door een inloopavond.
Twee werkgroepen
De werkgroep 'groen' houdt specifiek rekening met onderwerpen als: hoe houden we de Parkstraat de komende 10 jaar groen versus parkeerplekken? Hoe moet het groen in de openbare ruimte in fase 2 en 3 er uit zien? En wat voor groen moet er bij de Sterrenkring school komen?
De werkgroep 'groen' bestaat uit:
Germa Huijbers (wijkbewoner)
Jolanda van Looij (wijkbewoner)
Kassiel Gerrits (wijkbewoner en lid van de klankbordgroep onderhoudswerkzaamheden)
Marjolein Homan (gemeente Arnhem)
Deze werkgroep 'civiel' houdt zich bezig met alles wat niet groen is. Denk aan riolering, bestrating, inrichting van de straat. De werkgroep civiel bestaat uit:
Dick van Aken (wijkbewoner en lid van de klankbordgroep onderhoudswerkzaamheden)
Han van Zwieten (wijkbewoner en lid van de klankbordgroep onderhoudswerkzaamheden)
Wilbert de Haan (wijkbewoner en lid van de klankbordgroep onderhoudswerkzaamheden)
Berry van Welzen (gemeente Arnhem)
Werkplek in De Lommerd
Per eind mei kunt u ons ook vinden in Buurtcentrum De Lommerd, op de dinsdagen werken wij vanuit het buurtcentrum. Zo zitten we dicht bij u in de wijk en kunt u makkelijk bij ons terecht voor vragen e.d. Dus wilt u meer weten over de plannen in uw straat, kom dan gerust eens aan.
Tijdens de uitvoering (waarschijnlijk vanaf begin juli) is er wekelijks een inloopuur in De Lommerd op de dinsdagmiddag van 15.00 - 16.00 uur.