Het wijkveiligheidsoverleg is op zoek naar ervaringen met Fixi.
Veel buurtbewoners gebruiken Fixi al om meldingen door te geven over problemen in de openbare ruimte. Zodra de gemeente het probleem heeft opgelost, krijgt de melding de status ‘afgehandeld’.
Wij hebben uit verschillende hoeken voorbeelden gehoord van situaties waarin een melding werd gedaan bij de gemeente, die later werd bestempeld als ‘afgehandeld’ omdat de gemeente de melding had doorgezet naar een contactpersoon. Dat de melding is doorgezet, betekent echter niet dat het probleem daadwerkelijk is opgelost. Het afhandelen bleek vervolgens in de praktijk alsnog veel tijd en moeite te kosten.
Het wijkveiligheidsoverleg wil nader bekijken hoe vaak zulke situaties voorkomen. Als blijkt dat het een structureel probleem is, kunnen we de ervaringen bundelen, en het probleem voorleggen aan de gemeente.
Daarom een oproep aan medebewoners: Is het je wel eens overkomen dat je een melding maakte via Fixi, die door de gemeente als ‘afgehandeld’ werd bestempeld, waarbij je vervolgens alsnog aan de bel moest trekken omdat het probleem niet daadwerkelijk werd opgelost? Dan horen wij graag je ervaring.
Dat kan via .